TerI4ntar Saklt Sejak Bulan Lalu, Ini Yg Khalis Teringin Sangat Nak Lakukan

Penyanyi kumpulan The Real Spin, Khalis Shari yang dilap0rkan kurang sihat sejak bulan lalu kini terIantar saklt akibat kenclng manis dan kndungan garam dalam bdan rendah.

Menurut laporan Kosmo! Online, bagaimanapun penyanyi berusia 32 tahun itu mempunyai hasrat bagi menunaikan ibadah umrah pada satu hari nanti.

“Saya teringin nak pergi umrah,” katanya yang juga adik kepada Allahyrham Achik Spin dan abang kepada penyanyi, Tajul Ariff itu.

Isterinya Zalina Azman berkata, tahap kesihatan penyanyi lagu Semakin Rindu itu semakin mer0sot selepas dimasukkan ke hspital buat kali kedua.

“Selepas lima hari mendapat rwatan, suami dibenarkan keluar dan keadaannya selepas itu nampak positif dan berat bdan pun semakin naik.

“Sebulan kemudian dia sekali lagi dimasukkan hspital kerana kndungan garam dalam bdan terlalu rendah,” ujarnya yang sudah 13 tahun berkahwin dengan Khalis.

Terdahulu, tuIar foto di media sosial memaparkan pemilik nama Muhammad Khalis Md Shari itu kelihatan berwajah cengkung dan pvcat selain didkung dipercayai untuk dibawa ke hospital.

Alhamdulillah! Keadaan kesihatan Khalis semakin baik, boleh bergurau siap minta adik nyanyi lagu – “Sebelum balik dia minta cium dahi, pipi kiri kanan banyak kali”

KEADAAN kesih4tan penyanyi Khalis dilap0rkan semakin baik selepas menerima rwatan di H0spital Tuanku Ja’afar (HTJ) Seremban, Negeri Sembilan sejak Rabu lalu.

Menurut adiknya yang juga penyanyi Beby Acha, Khalis atau nama sebenar Muhammad Khalis Md Shari, 32, menunjukkan perkembangan positif dan sudah mampu bergurau.

“Syukur Alhamdulillah… Beby gembira tengok abang beransur pulih cuma tadi doktor cakap gula dalam dar4h dia tinggi dan garam dalam badan tak ada, tapi semua dalam pemantauan doktor dan ada sedikit perubahan positif.

“Mula-mula sampai wad memang sedlh tengok keadaan dia sebab hari ini dia baru dapat makan dan agak Iesu sikit, tapi dalam keadaan macam tu pun dia boleh bergurau dengan Beby macam selalu.

“Dia siap ajak nyanyi lagu Jaga-Jaga depan doktor. Dia nyanyi sikit lepas tu suruh Beby sambung, Beby pun layan la nyanyi perlahan-lahan… ingat dah habis sekali dia cakap dengan doktor dan kenalkan saya adiknya.

“Lepas itu dia suruh Beby nyanyi lagu Anje Baby… Ya Allah dia rasa macam kat bilik karaoke kut tapi Beby layankan juga sebab seronok tengok dia happy,” katanya menerusi Instagram.

Beby Acha kongsi perkembangan Khalis di Instagram.

Bersama kapsyen tersebut, Beby Acha turut memuat naik rakaman video Khalis sedang terbaring di atas katil.

Adik kepada vokalis kumpulan Spin, Allahyrham Achik itu sempat melvahkan rasa rindu terhadap peminat dan memohon orang ramai mendoakan kesihatannya.

Pada Khamis lalu, Keadaan kesihatan Khalis menimbulkan tanda tanda selepas satu akaun Facebook berkongsi foto bekas vokalis kumpulan The Real Spin itu.

Menerusi foto berkenaan kelihatan dia didvukung oleh seseorang untuk dimasukkan ke dalam kereta dipercayai sebelum dibawa ke h0spital.

Dia ulang cakap sayang Beby… Allah beratnya hati nak balik tadi! -BEBY ACHA (PENYANYI)

Wajah Khalis kelihatan puc4t selain keadaan fizikal yang cengkvng.

Sementara itu, Beby Acha meng4kui tidak mampu menahan seb4k melihat keadaan abangnya itu.

“Sebelum balik tadi macam biasa Beby clum dan peluk dia tapi dia minta clum lagi, clum dahi pipi kiri kanan, dia tetap suruh c!um lagi siap cakap nak clum banyak-banyak, masa tu mula seb4k dalam hati.

“Dia ulang cakap sayang Beby… Allah beratnya hati nak balik tadi! Dia asyik tanya B okey tak? saklt tak, dah sihat belum sebab Beby 0peration sebelum ini… dia pulak yang tanya Beby padahal dia yang saklt.

Beby Ache bersama adiknya Tajul.

“Beby nak ucap terima kasih sangat-sangat pada semua yang prihatin mendoakan abang Beby yang memberikan sumbangan tak kira dari segi apa, kami sekeluarga sangat-sangat hargai… semoga abang Beby kuat semangat dan cepat smbuh, ” katanya.

Khalis berkahwin dengan Zalina Azman dan memikul tnggungjawab membesarkan tujuh anak berusia dari 9 hingga 20 tahun.

Tiga daripada mereka ialah anak tiri, dua anak sendiri dan dua lagi anak saudara yang dijaga sejak kecil.

Khalis yang juga abang kepada penyanyi, Tajul Ariff pernah popular dengan lagu Semakin Rindu pada 2017.

Video muzik lagu itu di YouTube sudah mencatat 10 juta tontonan.

TONTON VIDEO PILIHAN!

Sumber: Mstar/Kosmo Online (Afifi Hafiz Mohd Nor), omm