Suami suk4r perc4ya hiIang isteri sekeIip mrta, tinggaIkan dirinya bersama 6 anak – “Inhaler terj4tuh, bad4n terus Iembik”

Bertarikh 6 Februari 2021 pasti menjadi tarikh yang tidak akan dilvpakan oleh lel4ki ini sehingga bila-bila.

Pada tarikh inilah, isteri terc!nta pergi meningg4lkan dirinya dan enam anak buat selama-lamanya.

Kisah pemerg1an isterinya mula menjadi tular selepas mendapat perhatian Tengku Permaisuri Selangor, Tengku Permaisuri Norashikin.

Malah, p0sting serta lu4han hat1 yang dic0retkan di Faceb00k sejak pemerg1an si isteri mengund4ng seb4k netiizen yang seolah-olah turut sama merasai keperit4n yang dit4nggung.

Ketika berk0ngsi cerita dengan mStar, Nazri Ahmad berkata sehingga kini dia masih sukar untuk mempercayai teman hidupnya, Natasha Mik’yal, 38, sudah tiada kerana pemerg1annya begitu menge3jut.

Mengimbas kembali d3tik hlba tersebut, Nazri berkata pada hari itu, dia dan isterinya keluar sepanjang hari untuk menyelesaikan beberapa urusan.

Nazri dan anak-anaknya selepas selesai proses pengebumi4n isteri tercinta.

“Kami sampai di rumah kira-kira jam 9 malam. Memang arw4h isteri sihat sepanjang hari itu, tiada dem4m, tiada b4tuk. Selepas makan dengan anak-anak, dia pergi membrsihkan diri.

“Kemudian sal4h seorang anak saya ni panggil saya, dia beritahu ‘mama m!nta jaga adik’. Anak b0ngsu kami yang berus!a tiga tahun masa tu merag4m sikit sebab seharian tak jumpa mamanya. Saya pun pvjuklah anak kecil kami.

“Tak lama tu, anak saya p4nggil lagi. Dia beritahu ‘mama minta call ambul4ns’. Saya pergi tengok, nmpak arw4h tengah ses4k n4fas. Dia memang ada sej4rah a$ma. Saya call ambvlans. Sementara tu cuba bantu, usa$p badan, dan cuba ten4ngkan dia.

Allahy4rhmah Natasha pergi secara meng3jut kerana ser4ngan a$ma.

“Dia memang berdiri di balk0ni sambil cuba s3dut inhaler. Masa tu dah susah nak bercakap, hanya guna bahasa isy4rat. Dia p3luk saya, minta maaf tapi sebab dia biasa buat macam tu, saya tak rasa p3lik lagi. Tak lama tu, inh4ler yang dipeg4ng terj4tuh dan badannya terus lemb1k,” cerita bapa tvnggal berusia 39 tahun ini.

Dalam keadaan serba kel4m k4but, Nazri berkata dia terdngar isterinya menarik n4fas panjang sebanyak dua kali sebelum tidak memberikan apa-apa resp0n.

“Saya c4ll h0spital dan mereka minta buat CPR sementara ambuvlans sampai. Saya usaha buat tapi lngsung tak ada resp0n, sampai anak sulung kata ‘dahlah abah… mama dah tak dak’.

Masa tu dah susah nak bercakap, hanya guna bahasa isy4rat. Dia peluk saya minta maaf.

NAZRI AHMAD

SUAMI

“Ambul4ns sampai dan terus ke h0spital. Saya dan anak-anak ikut belakang. Doktor kemudian sahkan isteri men1nggal dunia. Masa tu baru betul-betul sed4r yang isteri dah tak ada,” katanya sambil menambah, kem4tian isterinya disebabkan ser4ngan a$ma.

Nazri meng4kui bukan satu tugas yang mudah menguruskan rumah tangga serta kesemua enam anaknya tambahan pula semuanya masih kecil iaitu dalam lingkvngan usia tiga hingga 12 tahun.

“Memang serba k4lut… kebetulan selepas arw4h men1nggal, tak lama lepas tu buka sek0lah. Alhamdulillah, jiran-jiran ramai yang prih4tin. Ada yang tol0ng hantar dan ambilkan anak di sekolah.

“Kalau bab uruskan hal rumah, saya sebelum ini biasa menolong arw4h isteri cuma k4lut jugalah. Anak-anak memang dah dibiasakan dengan tug4san sebelum ini. La@ncar la sikit namun keadaan tetap tak sama apabila mamanya tiada

Kehilangan Allahy4rhmah Natasha benar-benar dirasai oleh Nazri dan enam anaknya.

“Anak b0ngsu sampai sekarang sus4h tidur malam. Tiga minggu pertama, setiap malam dia akan ajak saya pergi hall bawah tidur situ. Sebab dia ingat, situlah jen4zah mamanya diletakkan. Anak-anak yang lain kerap juga tanya, saya khab4rkan mama kini ada di tempat yang lebih baik,” katanya yang kini bekerja sendiri dalam bidang perkhidm4tan.

Kelihatan tab4h menghadapi duga4n yang bukan cal4ng-cal4ng, namun lelaki ini berkata dia tiada pilihan melainkan perlu kuat demi anak-anak.

“Saya dari kecil y4tim platu, arwh pun anak yatlm. Jadi kami memang bergntung antara satu sama lain. Serba serbi buat sendiri termasuklah urusan berp4ntang… memang tak ada bntuan mak ayah.

Enam anak kecil ini menjadi penguat Nazri untuk terus mem!kul am4nah.

“Sebab itu kami rapat, bukan sekadar suami isteri tapi s0ulmate. Memang bila dia pergi, seolah-olah sebahagian diri saya turut dibawa pergi bersama.

“Kawan-kawan kata saya nampak kuat, tapi sebenarnya tak ada kuat mana pun. Saya cuma kata, kalau situasi ini terjadi, suami memang tiada pilihan melainkan kena hadapi walau macam mana suk4r sekalipun,” katanya lagi.

sumber mstar. Via dedah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .

Yang Subscribers Channel Admin. Admin Doakan Dimurahkan Rezeki Selalu. Aamiin. TQ (^_^)

kalau sudi Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu puasa korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini