SAYU, SeIepas Meningg4l Lah1r B4yi Kemb4r, Barulah Suami Perasan Isterinya Berper4ngai P3lik Sejak Awal Pernikah4n

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini.

SELEPAS 10 bulan melayari bahtera rumah tangga, si isteri akhirnya menghembvskan naf4s terakh1r dalam keadaan k0ma selepas 14 hari meIahirkan bayi kembar perempuan pada petang 31 Mac lalu.

Lebih menyed1hkan, wanita tersebut, Nur Nasuha Shafie, 23, tidak sempat melihat mahupun memeIuk bayi kembar yang dinanti-nantikan bersama suami, Muhammad Najmi Zulkarnin. Namun Muhammad Najmi atau lebih mesra disapa Mie berkata, dia redh4 dengan pemergian isterinya itu.

“Dia dijangka bersaIin pada 8 Mei ini tapi 31 Mac lalu ada tanda nak bersaIin… jatuh d4rah. Jadi saya pun bawa dia ke H0spital Raja Perempuan Zainab II, K0ta Bahru selepas z0h0r.

“D0kt0r terp4ksa buat pemb3dahan kecem4san sebab takvt baby lem4s. Baby diIahirkan pukul 6.40 petang dan 6.42 petang hari sama. Alhamdulillah kedua-dua selamat dan dalam keadaan sihat.

“Selepas bersaIin isteri masih sedar. Masa tu dia asyik tanya mana baby tapi baby terpksa dimasukkan ke wad sebab Iahir tak cukup bulan. Kees0kan harinya wife dah tak sedarkan diri,” katanya. Menurut Mie lagi, k0mpIikasi selepas bersaIin yang dialami menyebabkan isterinya tidak sedarkan diri.

“Arw4h memang tak ada s4kit apa. Cuma dia bersaIin melalui pemb3dahan lepas tu ada k0mplikasi dalaman dan terus dia k0ma.

“Hari ke-15 itu dia menghembvskan naf4s terakh1r tanpa sempat melihat dan memeluk anak sulung kami. Saya masih terkejvt dengan pemergian dia tapi saya redh4 dengan ketentuan Ilahi,” katanya.

Mie yang berasal dari Kampung Pak Kerau, Tumpat, Kelantan turut berk0ngsi perubahan pada diri isterinya sebelum dijemput Ilahi.

“Sebelum dia k0ma tu kami sempat b0rak-b0rak. Masa tu dia asyik minta ma4f pada saya. Bukan hari tu je tapi dia selalu minta ma4f sejak kami n1kah lagi.

“Sebelum tidur pun dia minta m4af, sebelum bersaIin pun dia minta m4af. Dari mula-mula saya kenal lagi memang dia dah biasa macam tu.

“Dia ada juga beritahu takvt kalau jadi apa-apa kat dia semasa bersaIin. Tak sangka dia pun ada share p0sting mengenai perkara itu di Faceb00knya pada Februari lalu,” katanya.

Jelas anak kedua daripada tujuh beradik itu, dia akan menamakan anak kembarnya itu mengikut nama yang diberikan isterinya sebelum ini.

“Isteri sebnarnya sudah ada nama untuk dua nama anak kami. Se0rang Madeena Safiyya dan se0rang lagi Madeena S0fia. Jadi saya akan penuhi permintaan isteri selain akan menjaga anak kami dengan penuh kasih sayang. Walaupun isteri sudah tiada, hubungan anak dengan keluarga mentua tidak akan terputvs,” katanya.

Ditanya mengenai perkenalan mereka, Mie berkata dia mengenali isterinya itu menerusi 1nstagram.

“Kami berkenalan di 1nstagram selama sebulan. Selepas itu kami bertunang. Rupa-rupanya ayah kami berdua belajar di sek0lah sama.

“Sepanjang mengenali arw4h dia isteri yang baik. Dia pendiam, tidak pernah meminta-minta dan menyusahkan 0rang lain. Dia juga amat mengambil ber4t tentang diri saya,” katanya.

Arw4h yang juga anak kedua daripada lima beradik selamat dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Kampung Ketil, Tumpat kira-kira pukul 2.30 petang Selasa.

Kredit Mstar / tfmsi