“Moh0n H3ntikan K0men Negatlf ” – Rashid Sibir Ded4h Siapa Sebenarnya Yg Suruh Ellie Clum Kaki..!

“Pada saya warganet yang komen negatlf sebenarnya adalah mereka yang bd0h,” kata pengarah Rashid Sibir mengulas lsu babak telefilem arahannya yang kini tuI4r.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu puasa korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Telefilem berjudul Ayat Dari Langit yang disiarkan menerusi Astro Citra semalam menjadi bualan h4ngat warganet apabila babak lakonan Ellie Suriaty menjirus alr, lalu menclum kaki suaminya.

“Dia bukan Ellie, apabila membawa watak berkenaan. Dia antara pelakon, yang pada saya sggup melakukan apa saja demi karakter. Dia bagus dan apa yang ditunjukkan itu memang patut.

“Ia untuk tunjukkan kesayangan, kecintaan dan kesetiannya kepada suami Ustaz Muiz.

Kalau suaminya kata m4ti masuk syurga, dia buatlah kerana dia pun nak masuk syurga.

“Jadi jangan pertik4ikan Ellie. Warganet harus bersikap minda terbuka apabila menonton cerita begini,” katanya kepada Harian Metro.

Pengarah berpengalaman ini meIahirkan perasaan kcewa dengan sikap warganet yang hanya tahu mengvtuk berbanding memberi pujian.

“Kalau kita buat cerita cinta orang asyik kvtuk. Apabila kita buat cerita agama dan ajaran ses4t, dikvtuk juga. Kau nak apa sebenarnya warganet?

“Penggiat seni cuba nak bagi segala benda merangkumi cerita sedlh, komedi, cinta dan sebagainya.

“Tapi kalau semua cerita yang dibuat kau gelakkan, apa yang mereka nak sebenarnya? Namun, kec4man itu tandanya warganet menonton drama ini,” katanya.

Rashid mengesahkan dia sememangnya menyuruh Ellie membuat babak sebegitu.

“Tapi saya nak terangkan dulu, kenapa dia kena berbuat demikian. Zaharah adalah seorang isteri yang betul-betul taat dengan suaminya dan percaya dengan ajaran suaminya.

“Malah dia snggup m4ti untuk suaminya. Perbuatan itu dilakukan sebagai cara untuk menunjukkan kasih sayang dan menghormati suami. Itu sahaja dan tiada benda-benda lain yang dikaitkan.

“Masa saya suruh buat, dia (Ellie) ingat saya main-main. Lepas itu dia buat betul-betul dalam bentuk yang paling menarik dengan cara pegang kaki suaminya itu,” katanya.

Menurut Rashid, drama berkenaan juga berkisarkan mengenai ajaran ses4t dan ada rasionalnya babak berkenaan dibuat.

“Ustaz Muiz mengajar ajaran ses4t dan Zaharah antara, pengikutnya. Isterinya hanya seorang, tapi Ustaz Muiz bebas menlduri perempuan lain di situ.

“Zlna adalah halal baginya. Itu yang saya nak tunjukkan, serta taatnya seorang isteri kepada suami. Bagi saya, lakonan Ellie sangat memberi lmpak maksima dan tak ramai pelakon sepertinya,” katanya.

Berikut pula reaksi dari netizan

“Ntizen tegur utk kebaikan tak nak bagi Allah murka sbb bini orang cium kaki laki orang..Menjiwai watak ok tapi jagalah batas² yang sepatutnya. Lepasni ko tnjuk pulak adegan macammana si do dan minah ni kahwin boleh dapat anak kononnya nak menjiwai watak.. Ok tak..

“Boleh je nk buat scene clum kaki tu. Tpi apa kata kaki tu tukar kpd kaki laki dia, baru laa halal dicium. Laki dia kira berlakon jgk laa walaupun watak kaki je.

Lepas dh cium tu tukar laa balik, apa susah. Benda mudah buat susah pulak. Bukannya org tahu pun tu kaki sape2 sekalipun. Mungkin kalau beza pun wrna kulit je laa kot pstu ada bulu2 halus sikit. Tpi tu small matter je, blsa diedit kok”

Terdahulu Aksi pelakon prolifik Ellie Suriaty menjirus alr dan mencium kaki seorang lelaki menjadi bualan ramai di media sosiaI.

Babak beranl yang dilakonkan Ellie dalam telefilem terbaharu berjudul Ayat Dari Langit itu antara lainnya turut menjadi perdeb4tan ramai.

Malah, tidak kurang juga yang memuji kehebatan lakonan Ellie yang snggup melakukan apa sahaja watak dan babak yang diberikan.

Selain adegan mencium kaki itu, dialog yang menghalalkan zlna antara Ellie dan Puteri Sarah Liyana turut meraih perhatian ntizen.

Beberapa adegan menarik telefilem Ayat Dari Langit itu dikongsikan di akaun Instagram Bambam Studios sejak beberapa hari lalu.

Ayat Dari Langit mengisahkan kehidupan Ustaz Muiz dan isterinya yang mengajar ajaran sesat dan mahu pengikutnya mengikut telunjuk mereka.

Lama kelamaan membuatkan pengikutnya bernama Kamal mula rasa sangsi.

Ayat Dari Langit dibintangi oleh Adlin Aman Ramlie, Ellie Suriaty, Puteri Sarah Liyana, Kodi Rasheed, Rahim Jailani, Ismail Yaakob dan ramai lagi.

Saksikan telefilem ‘Ayat Dari Langit’ arahan Rashid Sibir pada 17 April 2021, Sabtu jam 9 malam hanya di Astro Citra.

Dalam pada itu, babak tersebut menimbulkan pelbagai reaksi dari penonton

“Boleh je tukar kaki tu ke kaki patung, kreatiflah sikit. Masa ni la kesan2 khas boleh digunakan.. tunjukkn bakat mereka yg kreatif tu. Kalau dah guna kaki manusia, mmg sah2 la mengundang kec4man.

Kena fhm juga byk benda2 yg x sesuai kalau dibuat akan menjadi 1su..atau mmg sengaja di buat demi publisiti??? Dah 2021 dah kot. Rasanya penonton dah x kesah dah pubIisiti murahan mcm ni.. Cerita bagus, promosi cantik.. Ada je yg tgk.”

Sumber: Harian Metro/kisahnyata/tmsi