Hubungan Selama 9 tahun ber4khir, wanita ini bers4nding sendirian selepas keka$ih nikahi orang lain

AJ4L m4ut, j0doh pertemuan… semuanya di tangan tuhan.

Kata-kata inilah yang menjadi pegangan se0rang wanita, yang mana dia reda hubung4n selama sembilan tahun bersama kek4sih hatinya ber4khir begitu sahaja.

D4kwa Nurul Nazira Mohd Ridzuan atau lebih mesra disapa Zize, dia juga terk3jut menerima berita mengenai lelaki itu yang baru melangsungkan perk4hwinan pada Jumaat lalu.

“Saya dengan dia dah ranc4ng untuk kahwin. Tapi nak buat macam mana, t1ada jod0h. Kami berpis4h pada Februari lalu. Masa tu kami sekad4r senyap dan bawa haIuan m4sing-masing.

“Saya memang tak tahu apa-apa. Tiba-tiba kawan makIumkan dia dah kahwin. Saya reda dan cuba bers4ngka baik, mungkin tuhan nak bagi yang terbaik.

“Sebab dah sembilan tahun, memang terIampau sayang. Tak ada istilah nak main-main, betul-betul f0kus nak ke peIamin.

“Tipulah kalau kata tak sed1h. Cuma saya nak cari kekuatan diri balik. Kita sedaya upaya nak dekatkan pun, tetap tak boleh Iawan perancang4n tuhan,” ujarnya kepada mStar.

Menurut m0del sambilan berusia 20-an dari Tump4t, Kelantan itu, dia juga tidak meny4ngka vide0 berkenaan ki$ah duk4 itu yang dik0ngsi akan meraih sehingga lebih 200,000 tont0nan.

Dalam vide0 tuIar itu, ia memaparkan Zizie yang sedang memukuI punching bag sehingga terduduk, se0lah-olah sedang meIepaskan segala rasa yang terbuku di jiw4.

Dalam video sama, Zizie turut membakar beberapa objek yang menjadi kenangan antara mereka seperti anak patung beruang dan kad ucapan.

“Sebenarnya punching bag tu dekat rumah saya. Dan ia juga bukanlah video baharu. Cuma bila berlaku macam ni, saya gabungkan semua video-video yang ada untuk dikongsi di TikTok.

“Biasanya sebelum ini saya guna punching bag untuk lepaskan rasa yang terbuku. Lain orang lain caranya. Pada saya, bila pukul tu, saya rasa seolah-olah dah buang semua masalah.

“Bila dah pukul punching bag, rasa jatuh beban… rasa ringan. Ada video lama, ada video baru dan saya gabungkan semua jadi satu video.

“Ada beberapa barang kenangan tu, saya bakar. Sebab dia pun dah kahwin, dah jadi milik orang… barang-barang kenangan yang berkait, saya bakar.

“Video tu juga nak tunjuk perjalanan bagaimana saya gembira pada awalnya, kemudian sedih dengan 1001 masalah dan saya bangkit semula,” ujarnya lagi.

Dalam pada itu, Zizie juga sempat membuat photoshoot bersendirian dalam busana pengantin selepas mendapat tahu berita mengenai bekas teman lelakinya tempoh hari.

Kata Zizie, ia sekadar simbolik untuk melengkapkan janji yang sudah dilafaz, biarpun sekadar dirinya ‘bersanding’ sendirian.

“Sebab saya tahu dia akan jadi suami orang, jadi saya nak tepati janji yang kami bina untuk kahwin sama-sama.

“Lepas dapat tahu, saya usaha juga pakai baju kahwin seorang diri untuk tepati janji itu.

“Walaupun tahu dia bukan suami saya, saya tetap teruskan juga shoot gambar kahwin, biarpun saya berseorangan tanpa pasangan,” luahnya.

Selain sokongan keluarga dan rakan rapat, Zizi terkejut apabila dia menerima sokongan netizen di TikTok.

Tambahnya, ramai netizen turut berkongsi kisah duka masing-masing yang mana ia disifatkan jauh lebih teruk berbanding apa yang dilaluinya.

“Keluarga, kawan-kawan semua bagi kata-kata semangat. Mereka sangat memahami. Malah ramai juga yang kongsi kisah mereka.

“Pada saya, video yang saya kongsikan itu merupakan kenangan bergerak. Saya pun suka buat video. Tak sangka ramai yang nak kongsi kisah mereka juga.

“Ada kisah cerai, tunang tapi tak jadi kahwin dan macam-macam lagi diceritakan netizen. Kalau kita rasa teruk, ada yang lebih teruk sebenarnya.

“Allah uji sebab sayang. Kalau Allah tak uji, itu saya jadi takut. Sekarang saya nak buktikan yang saya boleh bangkit.

“Tiada siapa yang boleh tolong melainkan diri kita sendiri. Saya cuma nak pesan, kalau kenal seseorang, tolong jangan terlalu berharap.

“Jangan kenal lama-lama sebab kita tak tahu apa akan berlaku pada masa depan. Kalau serius, kahwin terus. Hati orang mudah berbolak-balik,” ujarnya lagi.

Kredit: cempedakcheese

kalau sudi Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu puasa korang nnti..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini