Akhlrnya, Akak Keropok Lek0r Tampil ‘Buka Mulut’ Ded4h Cerita Lepas Kec0h Dengan Peniaga Laksa

Ramai yang terjejas akibat p4ndemik C0v1d 19, dan antara cara untuk membolehkan mereka terus bernafas adalah berniaga.Namun, dunia perniagaan tidak boleh lari dari ujian dan c.abaran, meskipun bisnes sekecil-kecil gerai.

Meniaga Laksa
T.indakan seorang wanita mer.osakkan barangan peniaga yang membuka gerai bersebelahan gerainya menc3tuskan kem4rahan netizen.

Menerusi satu klip video yang dimuat naik di laman Facebook memaparkan tndakan wanita itu menterbalikkan beberapa bekas yang mengandungi bahan-bahan untuk membuat laksa.

Dalam klip video berdurasi satu minit itu, kelihatan bahan-bahan membuat laksa milik seorang peniaga berterabur di bawah gerainya dipercayai telah diterbalikkan oleh wanita terbabit.Difahamkan keja.dian tersebut berlaku di sebuah tapak perniagaan di Taman Koperasi LLN, Kajang.

Berdasarkan perkongsian FB, keja.dian tersebut dipercayai berlaku apabila wanita yang juga penjaja keropok lekor tidak berpuas hati dengan kehadiran peniaga lain di sebelah gerainya.

“Penjaja keropok lekor tak berpuas hati dengan kehadiran penjaja di sebelahnya yang menjual laksa. Habis laksa diterbalikkan olehnya, mengapa perlu b.usuk hati sesama penjaja kecil?,” soalnya di laman Facebook semalam.

Susulan keja.dian itu, rata-rata netizen meng.ecam t.indakan penjaja keropok lekor itu yang dilihat mementingkan diri ketika ramai yang sedang bergelut mencari rezeki sewaktu musim P.erintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“S.edihnya tengok, sekarang semua orang terkes4n dengan C0v!d 19 ini, sama-sama la cari makan. Rezeki Allah yang bagi, kenapa perlu ada perasaan macam tu. Sabarlah peniaga laksa, semoga rezeki awak melimpah-limpah kira dimana awak berniaga,”kata Farisha Nurralis.

Pada masa sama, netizen turut menyoal kenapa wanita itu perlu i.ri hati sedangkan peniaga sebelah hanya menjual laksa.

“Bukan sebelah tu jual barang makanan sama pun, apehal pulak pergi terbalikkan barang niaga orang lain, hang jual keropok lekor, orang sebelah jual laksa,”tulis Hazriel Yusof.

Komen orang ramai,

Shafiq Adam Moga dipermudahkan..Tersentuh hati tengok video dia..Moga Allah SWT selalu melindungi dan merahm4ti akak ni..Amiin

Kopok lekor dgn laksa tu kan jauh beza. Ape yg nk d3ngki nye. Lahaiiii

Kalu mar4h mcm mna sklipon, jgn terbalikkan mkann org. Org tu nak meniaga. Sygnya mknan jatuh ke tar. Kan rugi dan memb4zir.. Sma2 cri rezeki. Bersaing scra sihat. Lagipon jual benda lain2 kot

Allah dah tetapkan rezeki setiap orang.Dalam rezeki kita ade terselit rezeki org lain.Kenapa nak dengki.Barang jualan pun lain.Kalau jual makanan yang sama lainlah.Kan bagus ade rakan jualan. Sama-sama cari rezeki.

Kalau tak vir4l. Rasanya taklah nak minta maaf. Kesian yer akak keropok lekor…..bukan sahaja obesiti. Tapi hati pun busvk. Kesian sgtttt ko kak. Carilah rezeki sama2. Kalau ada yg tak kena, selesailah cara yg molek.

Rakaman yang tul4r 1

Rakaman yang tul4r 2

Difahamkan penjual keropok lekor itu telah meminta maaf dengan abang ipar kepada peniaga laksa berkenaan.

Namun, peniaga laksa telah membuat satu laporan polis semalam.

Peniaga Keropok Lekor Tampil Jelaskan

Kredit : Kosmo/FB via f-uh.com